Slechte voetafwikkeling door spierziekte, wat te doen?

Dhr. W. Holl uit Twente kwam in 2017 bij ons in de Blessurewinkel. Door zijn spierziekte had hij een slechte voetafwikkeling op links. Reguliere hulpmiddelen en organisaties konden hem niet verder helpen, wij gelukkig wel! Lees hier zijn persoonlijke ervaring met onze service en hulpmiddelen.

“Op visite bij goede vrienden werd ik gewezen op de Blessurewinkel. Zij, in kwestie, heeft binnen zeer korte tijd 2 auto ongevallen gehad en aan beide ongevallen nekklachten (lees:  een whiplash)  overgehouden. Na het 2e ongeval waren de klachten dusdanig toegenomen dat een normaal leefpatroon niet meer mogelijk was, laat staan een dag werken. Zij heeft de stap naar de Blessurewinkel genomen en is daar zeer goed geholpen. Door de passie en het meedenken van de medewerksters kan zij een avondje visite weer langer volhouden dan voorheen. Door haar goede ervaringen wees zij mij ook op de Blessurewinkel. Maar mijn reactie was meteen: Maar ik heb geen blessure, ik heb een spierziekte en daarom acht ik een bezoek voor een winkel voor blessures nutteloos.

Toch heb ik op aandringen van haar en aanraden van mijn echtgenote een bezoek gebracht aan de Blessurewinkel in Hengelo. Mijn linker voetafwikkeling is slecht en de stabiliteit wordt jaarlijks minder. Aangezien de reguliere artikelen die via grote organisaties aan de man worden gebracht vaak duur en in het dagelijkse gebruik niet altijd praktisch zijn (te hard materiaal of klittenband op de verkeerde plek of te kort) , wordt bij de Blessurewinkel meegedacht om een alternatief te bedenken voor de reguliere producten.

Ruim tijd wordt er voor je genomen om samen te komen tot een oplossing. De Blessurewinkel kijkt als een fysiotherapeut(e) mee en ik als klant kon aangeven wat ik in het dagelijks gebruik als prettig ervaar. Mijn eerste op maat gemaakte brace waarmee ik als hulpmiddel beter ging lopen is door een medewerkster van de Blessurewinkel qua maten genoteerd en diende als basis voor een vervangende brace. Echter in de praktijk blijkt ook hier dat er altijd weer zaken naar voren komen die in het gebruik  nog weer makkelijker zijn. In overleg is daarom de basis versie van mijn op maat gemaakte brace een aantal keren aangepast en hebben we samen met de kennis van de medewerkster van de Blessurewinkel en ik als gebruiker, in de loop van de tijd, een voor mij perfecte brace gecreëerd die mij dagelijks hulp biedt en, niet onbelangrijk voor mij als uitkeringsgerechtigde, veel kosten bespaard in vergelijk tot de grotere organisaties waar dit soort braces veel duurder zijn. Daarnaast is de service perfect wanneer door slijtage het stiksel loslaat wordt dit snel en vaak kosteloos gerepareerd. In mijn geval maak je in feite samen een persoonlijke brace en zit je niet vast zoals bij de grotere ketens aan een eenheidsworst brace die toch kan drukpijn kan veroorzaken, omdat niet elk mens hetzelfde is of ervaart.

Zelfs mijn revalidatie centrum verwijzen patiënten voor goedkopere oplossingen door naar de Blessurewinkel. Voor mij is dit een goede oplossing gebleken ondanks mij scepsis in 1e instantie.”